Syster på besök i helgen

Den här veckan har rusat fram i 110 km/h har det känts som. Vi har som i tidigare inlägg kommit igång med vårt odlingsförsök i växthuset, föreläsningar, inläsning, träning på gymmet, gjort en omtenta i form av munta, fått tentaresultat från mikrobiologitentan (godkänd, hurra!) och kårkickoff med traditionsutskottet. Det har hänt mycket i veckan som sagt men jag har vilat upp mig ordentligt i helgen då min syster kommit på besök från Småland.

Min syster och jag har haft en jättetrevlig helg. Vi har varit på kåren då det var släpp i fredags, gått på stan och kollat på Uppsalas domkyrka, slottet, ätit på restaurang och fikat och druckit kaffe på café.

På campus har landskapsarkitektsstudenterna ställt ut olika konstverk runt om på Ultuna. Mitt på campus står en stor fyrkantig kub med speglar utanpå. Man kan även gå in i kuben, där inne finns….. Ta en titt om du har möjlighet, värt ett besök!

Nästa vecka kör vi på igen med samma hastighet och jag ska uppdatera vad som händer. Häng med!

Publicerat den
Kategoriserat som Fritid

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!