Ännu en utflykt med klassen

Idag efter skolan var vi ett gäng som åkte på utflykt till en gård utanför Alunda som ligger några mil nordöst om Uppsala. Vi hälsade på Sandra och hennes kossor. Sandra läser till ekonomagronom  här på Ultuna samma år som oss.

Sandra och hennes pappa driver ett lantbruk med köttdjur. Det som är så intressant är förstås att prata och diskutera lantbruk men också att få disskutera framtidsdrömmar med en ung lantbrukare. Lantbruket i Sverige står inför ett stort generationsskifte och när vi åker ut på studiebesök med skolan är det oftast äldre lantbrukare vi besöker. Gården har heller inte drivits i generationer utan de båda startade köttproduktionen bara för några år sedan, väldigt inspirerande och kul besök!

Nu är labbrapporten äntligen inskickad så nu blir det fokus på tentan istället vilket betyder inläsning och repetition av föreläsningar denna helgen.

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!