Post tenta = vilohelg

Nu är det riktigt ruggigt höstväder här i Uppsala, det duggar och är grått ute samtidigt som det blåser lite kallt. Med andra ord ett riktigt inne-mysar-väder!

Den här helgen har varit en riktigt vilohelg. Jag och några andra i klassen hade filmkväll i fredags med pizza och päronpaj med vaniljsås, mumsigt och mysigt!

I lördags var jag och några andra och gjorde lite ärenden på stan inne i Uppsala. Jag har b.l.a äntligen fixat bibliotekskort och hann även med lite shopping och mysfika på Kafferummet Storken. Sedan var vi ett gäng som åt middag ihop på lördagskvällen.

Det är verkligen viktigt det där med återhämtning efter att man tentapluggat och skrivit tenta. Det är nog faktiskt det viktigaste jag lärt mig under det första läsåret och mitt bästa pluggtips – vila. Efter tentan måste man vila hjärnan och koppla bort plugget.

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!