Läsårets första BiOM-möte

Den här kursen som jag läser nu (cellbiologi, mikrobiologi och genetik) har väldigt mycket egen inläsningstid. Jag och mina klasskompisar är vana vid att gå på föreläsningar 9-15 i snitt varje dag men nu går vi bara på föreläsningar på förmiddagen. Detta har såklart både för- och nackdelar, mer tid för läsning och repetition hemma, men mindre lärarledd tid.

På rasterna kan man gosa ner sig i dessa sköna fåtöljer med sina vänner, det är härligt!

Kl. 12 var det lunchmöte med BiOM-rådet på kåren. BiOM är en förkortning för biologi- och mark/växtrådet som är ett studieråd (elevråd) för studenter som läser mark/växtprogrammet eller biolog- och miljövetarprogrammet. Alla program har ett eget studieråd på kåren som är till för att vara en röst för studenterna.

Detta var terminens första möte och vi har redan spännande planer på aktiviteter vi ska arrangera under läsåret, så roligt!

av enal0002

Jag heter Elin Almén och går 2:a året på agronomprogrammet - mark/växt. Du kommer få följa min vardag i skolan, på kåren och med mina underbara vänner. Välkommen hit!