Vecka 40.

Denna vecka kickar igång med en hemtenta i vår nuvarande kurs (Genetik och Immunologi på organism- och molekylärnivå.) Det är den första hemtentan för mig här på SLU så var lite nevös över hur den skulle vara utformad, men har nu skummat över den och tror att jag överlever även denna vecka. Utöver skolarbetet har jag skrivit upp mig på att jobba för Eurest under veckan då jag är ”ledig” från föreläsningar. Sedan blir det en och annan öl på nation, mina kursare och jag har även bokat in en Stand-up kväll på Kalmars nation under onsdagen. Kort och gott är det en rolig vecka att se fram emot. Jag skall även fila lite på labbrapporterna som Agnes och jag skrev, som för övrigt blev superba!
Det finns mycket roligt att engagera sig i och utanför skolan men personligen behöver jag den typen av stimulans för att kunna plugga mer fokuserat. Under första året är det svårt att hinna med så mycket annat än att lägga grunden för utbildningen. Men andra året har hittills varit ganska mycket mer avslappnat och jag har haft tid att bygga på relationer och hitta på roliga saker.
Nu skall jag dock ta och sätta igång med denna hemtenta så vi hörs!
Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.