Midterms och Fear Farm

Värst vad tiden verkar gå fort!
För en vecka sedan hade v i ”mid-terms”, vilket kan liknas vid deltentor när man har kommit halvägs genom kurserna. Att säga att det var utmattande för min del är en underdrift, jag höll på att gå under av stress, ångest och rädsla över vad som skulle kunna komma på testen. Men lyckligtvis för mig lyckades jag uppenbarligen skiva ned vad som skulle skrivas ned på de korta 50 minuterna som vi hade proven på. Aldrig tidigare har jag skrivit ett prov med den tidspressen, pennorna nästintill glödde och händerna krampade. Nu gäller det att hitta tillbaka lite till vardagen i kanadensiska skolan innan inlämningarna staplas på hög.
En reflektion jag kan dra efter min korta tid här är att jag verkligen älskar, och då menar jag ÄLSKAR SLU. Vårt lilla söta universitet Ultuna är det bästa universitet man kan tänkas hamna på. Upplägget att bara läsa en kurs åt gången uppskattas verkligen av mig, liksom den nära kontakten med föreläsarna. Student kåren är även något jag insett att jag uppskattat väldigt mycket med alla härliga människor som hänger där.
Bortsett från plugget hänger jag mycket med andra utbytesstudenter under helger och kvällar. Många av oss bor på campus, vilket gör det lätt att umgås när man inte har lektioner eller något att läsa in. Under veckodagarna händer det att vi lagar mat tillsammans. Men mest går den tiden åt till att planera resor som vi skall ta under kommande helger. Ibland när vardagen är för tråkig besöker vi lokala restauranger för allmänt gött snack och häng.  Under helgerna tittar vi på matcher i  rugby och amerikanska football. Det händer också att vi besöker farmers market, går och handlar mat tillsammans eller utforskar närområdet.
Under helgen som gick hyrde vi en bil för att åka till Kitchener-Waterloo för att gå på Fear Farm som kan liknas vid en mindre nöjespark med 6 olika haunted-house toures och en corn maze, där man betalar för att skådespelare klär ut sig och skrämmer skiten ur en. Det är inte en underdrift att säga att mitt hjärtat höll på att hoppa ut när vi blev jagade med en motorsåg i ett majsfält eller när blodiga clowner skriker i ens öra efter att ha hoppat ut framför en. Generellt känns det som om hösten  här bara är en ursäkt för invånarna att  pynta sina hem med skelett, pumpor och spindelväv för att fira Halloween. Innerst inne önskar jag nog att vi i Sverige också gick all in för hösten på samma sätt. Däremot behöver vi inte ta efter Kanada när det kommer till att smaksätta all mat med ”pumpin spice”.  Det var allt för denna uppdatering, nu skall jag sjunka ner i min hög med uppgifter eller läxor inför kommande vecka.

Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.