Första skolveckan

Insparken för alla internationella studenter och förstaårselever är nu slut och det är dags att dra igång med skolan på riktigt. Helgen som gick spenderas däremot på Niagara Fallen som ligger ca 1,5h bort från campus med buss. Under insparksveckorna hade nämligen nästintill alla internationella studenter gått och köpt biljetter dit för att beundra de vackra fallen och efter att ha varit där kan jag säga att det var fantastiskt!
Under söndagskvällen var jag sedan tvungen att sätta igång och skriva på första inlämningsuppgiften. Arbetsbördan är mycket större här då man läser flera kurser samtidigt.  Tre av kurserna som jag läser kräver labbrapporter, inlämningar, midterms, kapitelsammanfattningar och sluttentor, vilket skiljer sig väldigt mycket från SLU:s upplägg. Änsålänge föredrar jag fortfarande SLU:s upplägg, men jag har accepterat att jag får bita i det sura äpplet och göra mitt bästa för att lyckas med alla labbrapporter själv. Jag ser på de kommande 3 månaderna som en tid med intensivt plugg, mer intensiva helger med exkursioner och sena kvällar. En reflektion som jag redan nu dragit är att tiden som studentutbytesstudent kommer att vara överväldigande, intensiv och mycket lärorik.
Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.