Nu är det sommar, nu är det sol

Sista veckorna i skolan innan sommarlov och man känner hur kroppen mår dåligt över att vara fast inomhus. Men tanken slår mig att om jag inte skärper mig de 2 sista veckorna kan min sommar komma att bli kortare med en omtenta, vilket motiverar mig att fortsätta begrava näsan i böckerna. Kursen livsmedelsteknologi som jag har tenta på om några veckor, har hittills skänkt mig förståelse i många av våra dagliga livsmedel så som mjölk, ost och yoghurt, för att inte nämna en djupare förståelse i hur jag skall lyckas med min bakning i framtiden.
Då det var Kristihimmelfärds i torsdags och fredagen hamnade i kläm kunde jag sätta mig ner och fördjupa mig ytterligare i kursen. Mycket mer än så händer inte i skolan just nu, vi har fått ganska mycket tid under hela kursens gång till inläsning, men med det fina vädret har det tagit emot att sätta sig inomhus. De senaste veckorna har för min del istället inneburit sena kvällar med grill, vin och härligt sällskap, där plugget har blivit bortprioriterat.
Även fast det tar emot att plugga under våren/sommaren har jag anmält mig till en sommarkurs i Floristik och Entomologi, något som Mark/växt- agronomerna läser under sin första sommar på Ultuna. För mig passade det perfekt att läsa denna kurs denna sommaren, även fast den inte ingår i mitt program. Sommarkurser som ges på SLU är ett bra sätt för mig att spendera första delen av sommaren på, då jag börjar jobba för Jordbruksverket först i juli-månad. Jag ser det även som en chans för mig att bredda min utbildning och chanserna till arbete efter examen.
När man unnar sig en sovmorgon med gott kaffe och deckare, då lever man
Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.