Den 22 September

Dagen började med sovmorgon, vilket var precis det jag behövde nu när förkylningstiden kommit! Följt att ett arbetspass för Moccado på VHC. Jag arbetar ibland extra på skolans restauranger vid sidan om allt skolarbete för att få lite variation och pluggpaus. Efter avslutat pass, mötte jag upp med min labbpartner Agnes för att skriva färdigt de 2 rapporterna som gjorts under veckan.  Den ena handlade om hur man med hjälp av Protein G HP spintrap columns kan rena polyklonala antikroppar genom något som kallas affinitetskromotografi. Den andra labbrapporten handlade om hur man med hjälp av metoden Enzyme Linked Immunosorbent Assay kan identifiera ackumuleringen av virus i en gröda. Allt detta i en och samma kurs, som heter Immunologi och genetik på organism- och molekylär nivå, 15 hp (Obligatorisk kurs).
Sedan vart det dags för mig att cykla hem, veckan har trotts allt tagit ut sin rätt. Med laborationer, föreläsningar, Restaurangarbete Onsdag-Torsdag för kongress på SLU, pub med SMK17 under torsdags kvällen och nu idag några timmar på Moccado. Kvällen avslutas därför med att baka Zucchinibröd, göra morots-/ingefärs-/äpplejuice i centrifugen samt laga en soppa tomatsoppa som än står på spisen och puttrar. Resten av kvällen skall jag avnjuta i absolut ensamhet med lite mer kökspyssel! Det blir sen en tidig kväll, för imorgon skall jag på kantarell-/lingon- och blåbärsjakt med en skojig landskapsarkitekt!

Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.