Skugga en student

Detta innebär att du som aspirant besöker skolan under en dag, eller endast en förmiddag. För att vara med på föreläsningar med en studentkommunikatör, därefter går du och kommunikatören och äter gemensam lunch på skolan, som självfallet bjuds, följt av en rundvandring på campus. För att göra detta anmäler man sitt intresse på hemsidan: https://www.slu.se/skuggaenstudent  . Därefter blir du kontaktad av en studentkommunikatör från programmet du är intresserad av, där ni avtalar en dag som passar med föreläsningar och schema.
Att hänga med och skugga en student under en dag är verkligen något jag tycker att man bör ta, detta då det ger dig en känsla över hur lokalerna ser ut, vilka som föreläser och hur det är att plugga på universitet. Utöver programmet brukar jag säga att det är skolans lokaler som gör att man trivs, själva atmosfären och människorna. Utöver detta lär du oftast känna studentkommunikatorn, vilket gör att man inte behöver känna sig helt ensam då man väl börjar, vi finns här under hela studietiden som stöd, lunchkompis eller förtroendegivande kursare.
Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.