IKEA sittning och SACO-mässa

Nu är veckan äntligen till sin ända, nu sjunker jag istället långt  ner i soffan. Veckan som gick har minst sagt varit hektisk för mig med tenta under onsdagen, följt av inlämning av ansökan till utlandsstudier. Utöver detta har jag ätit  årets första julbord (+lekt) på IKEA med Mark och växt, lustigt nog gjorde vi det hela till en finsittning, sjöng snapsvisor och allmänt studentikosa! Det är ett härligt gäng dem där Mark/Växt-agronomerna som jag spenderar lite av min fritid med.  Dagen efter var det dags för den där Saco-mässan, utbildningsmässa för gymnasieelever, där jag fick svara på många frågor om SLU som skola, utbildningarna som vi erbjuder och hur det egentligen är att läsa till Livsmedelsagronom. Då slog det mig att jag kanske skall ta och svara på de frågorna även för er som inte var i Stockholm mellan den 29 november-1 december på mässan.
Jag var med på mässan under 2 dagar, dvs Torsdagen och Fredagen där skolan stod för transport till Stockholm och tillbaka samt lunch för oss studentrekryterare. Hur lyxigt som helst att gå på SLU med andra ord, där personalen värnar om sina studenter och deras insikter, uppfattning om SLU som universitet.
Idag, Fredag, kom jag därför hem för att sjunka direkt ner i soffan, slutsatsen över den gångna veckan, det är tungt att vara student med ledig tid avsatt för att läsa in till tentan en vecka innan det är dags och sittningar mitt i veckan.
Shoutout till Mark/Växt-Agronomen Elin som även hon skriver om livet som student på SLU!
Biggest Shoutout till Mark/Växt-Agronomen Elin, som är en grym individ på alla sätt och vis! Kika gärna in på hennes blogg, https://blogg-test.slu.se/agronom-mark-vaxt/

Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.