Första veckan tillbaka

Nu har plugget dragit igång igen och semestertiderna är över. Mycket av vad vi livsmedelsagronomer läser till en början bygger på att förstå kemin bakom livsmedlet, för att senare under år 3, mer undersöka och själva producera produkter. Vi kan på så sätt förstå på ett djupare plan, varför ett livsmedel väljer att bete sig på ett visst sätt under ett förhållande.
Men nog om det, nu är det välkomstveckor för nya studenter och skolan är full med nya ansikten. Dessa veckor är något som nya studenter nästan uteslutet måste  vara med på. Under veckorna får man lära känna både skola, kår och människor i och utanför sin klass lite extra. Jag uppmanar därför gärna till blivande studenter att aktivt delta under insparken.
Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.