Happy Weekend

Helgen som gått har varit allt jag behövt och mer därtill.  Under fredagen påbörjades labbrapporten om hur Sackaros kan påverka genuttrycket i korn. Följt att skrivande på ansökan till Cornell som lämnades in under söndagskvällen. SLU har nämligen ett samarbete med Cornell University där de utbyter studenter. För dem som inte vet är Cornell University ett av de mest framstående universiteten i USA och som tillhör ”Ivy League”, dvs eliten av framstående forskare inom ett brett kompetensområde.
Fredagskvällen avslutades med en variant av tacos på röda linser, tillsammans med Santa Maria’s Coconut and Pepper tortillas, 5/5 få dem i betyg av mig för övrigt! Sedan var helgen igång och denna, liksom förra helgen tog jag det relativt lugnt för att komma på fötter igen efter den senaste månadens aktiviteter.  Knyta amplar, plantera om elefantöra och dela upp min Maranta leuconeura, Moses stentavlor, byta till mig palettblad och Dr Westerlund (pelagon).
Sedan spenderade jag i princip hela min helg ute på SLU med att sammanfatta föreläsningar, svara på tentafrågor och komma i ordning med mina studier. Som tur var är man aldrig själv på Campus, under lördagskvällen bestämde vi därför att dra ihop plugg-gänget för gemensam middag ute på Gälbo. Under Söndagen skulle jag och min bror hjälpa Kabyssen, ideel cykelförening som finns på Ungdomens hus i stan, för att samla ihop överblivna cyklar till verkstaden i källaren på Ungdomens hus. Vi lånade därför cykel kärra och lådcykel från Uppsala Cykel Förbund (UCF.se) till vår hjälp. Uppsala stad har verkligen gett oss studenter möjligheter att att tänka på miljön, även när vi flyttar! Sedan var helgen slut, nu sitter jag istället på Arlanda för att flyga hem en vända till Skåne och hälsa på familjen under några dagar. Vi har nämligen egen instudering under hela veckan, vilket gör att man kan plugga vart man vill ifrån! Nu välkomnar jag den nya veckan med ny ambition och kraft!
Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.