Nytt kapitel

Det är mycket som har hänt för min del under senare tid. Jag har tagit mitt pick och pack och flyttat till Gälbo (skolans område), då jag fått ett andrahandskontrakt fram till vintern där. Jag har även fått hämta hem min Springer Spaniel valp, Vilde, som numera bor i ettan med mig. Allting skedde väldigt snabbt då jag i början av denna veckan flyttade ur lägenheten i stan och flyttade in hit istället. Dock så stormtrivs jag på skolans område. Jag och Vilde har redan fått många nya vänner på campus genom att gå upp tidiga mornar och slå följe med andra hundägare. Vi har även fått lära känna andra valpar, vuxenhundar och människor på området. Det hela känns som en dröm som äntligen gått i uppfyllelse.

Utöver den nyfunna lyckan i boende och husdjur, håller jag fortfarande på med kursen Fältkurs i Växtproduktion med Nilla. Det är en helt underbar kurs som man bör lägga till i sitt ramschema, även fast man inte pluggar till Mark/växt-agronom. Utbudet av kurser som ges av lärosätet är oändliga. Väljer man att göra som jag att ta ett halvår till andra kurser finns det kurser i ekonomi, husdjur, mark/växt och landsbygdsutveckling som öppnar upp ögonen för en. Att läsa kurser utanför mitt ramschema har även gett mig en nytändning och fått mig att inse att dels trivs väldigt bra på SLU, men även att jag är fri att göra vad jag vill med min utbildning.
Nu gäller det bara att lägga sista krutet på att sammanfatta och nörda sig ner i föreläsningar som getts under denna kurs gång, allt för att klara tentan på onsdag.

Det var allt för denna uppdatering, vi hörs!

Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.