Regn och mer regn

Efter ytterliggare en tung skolvecka drar jag nu på äventyr till Toronto för en weekend med några andra  utbytesstudenter. Det är första helgen på längre som inte är fylld med skoluppgifter och andra måsten. Som jag tidigare skrivit så är det väldigt intensivt att plugga här och upplägget skiljer sig markant från det man är van vid på Ultuna. Varje vecka har jag 2 labbrapporter som skall skrivas, en i Food processing och en i Food Microbiology. Sen har jag en veckosammanfattning av föreläsningar i Food Microbiology och en case study för att applicera kunskapen. Utöver det har jag ett grupparbete i Food product Development, där vi utformar en produkt samtidigt som vi lämnar dokumenterar processen och genomför marknadsundersökningar. Föreläsningarna är utformade på liknande sätt som hemma i Sverige med powerpoint, där föreläsaren går igenom innehållet som man sedan antecknar. För att komma bort lite från campus händer det därför att jag tillsammans andra utbytesstudenter letar upp något mysigt cafe.
Snart är det dags för final exams, i slutet av November kommer jag att vara som mest stressad över allt som skall göras. Tills dess är det att bita ihop, få ordning på uppgifterna som skall lämnas in och skriva sitt bästa på ytterliggare en midterm. Hoppas, hoppas att det går vägen.
Bortsett från alla måsten i skolan har vi lyckats klämma in lite Halloween partajande och karvande, vilket har höjt mysfaktorn något otroligt.

Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.