It’s The Final Countdown!

Det blir alltid lite tyst från min sida när jag har mycket plugg. Sista tentan i tvåan är Livsmedelsteknologi och jag känner mig redo för en gångs skull! Det skall bli så härligt med lite välbehövd paus, för min del i en hel vecka innan jag hoppar på sommarkursen Floristik och Entomologi. Under den veckan planerar jag att servera på vårbalen i stan, klämma in lite sommarjobb och slutföra allt som måste göras inför utbytet vad gäller stipendieansökan, mejlkontakter med University of Guelph som jag skall läsa vid under höstterminen-18.
Vardagen tickar som vanligt förbi med sol, springturer och boken tryckt till näsan. Har även funnit ro till att läsa ut min första sommarbok och påbörjat nästa, yay! Tiden går så fruktansvärt snabbt att jag inte riktigt märker att det är en ny dag, som vilken annan svensk, börjar jag leva först när sommaren kommer. Dagens föreläsning handlade om Laktos och en annan om Mjölkfett och smör, väldigt intressant minst sagt. Äntligen har vi kommit till kärnan i utbildningen och jag känner att jag hittat helt rätt när det kommer till både skola och program.
Svårt att stänga in sig när det är så fint väder ute
Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.