Sommar eller Vår i Uppsala?

Det blir svårare och svårare att behålla fokus. Vilket främst beror på att vädret blir bättre och bättre för varje dag som går. Som tur är har vi bara schemalagt föreläsningar under några timmar varje dag, vilket gör att man kan gå ut och njuta av solen.

Den här veckan börjar med presentation för min del, då jag och min grupp skall hålla en kortare presentation inför klassen om kryddor som en del av livsmedelsteknologi-kursen. Därefter kommer jag försöka sitta i solen och läsa igenom tidigare föreläsningar och sammanfatta. Det är med andra ord ett väldigt skönt upplägg då vädret är så fantastiskt!

Min helg har annars varit fullpackad med glädje då den började med plugg i vårsol på fredagen, följt av festligheter under hela helgen.  Nu ser jag fram emot kommande månader med mer festligheter, sol och utomhusaktiviteter, det är svårt att  prioritera rätt med bra väder.

Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.