Energiomladdning hemma i Skåne

Nu är det dags att återvända från familjegården i Skåne till vackra, underbara Uppsala, påsken är officiellt över för min del! Visst är det härligt att komma hem till familjen under en tid, men desto skönare att få komma tillbaka till sin egen lilla oas i Uppsala. Min påsk har inneburit mycket plantering: allt från tomater, chili, squash, sallad av olika slag, tomater och örter. Med risk att ha planterat vissa saker lite för tidigt, men va tusan, kliar det i växt-odlar-fingrarna så gör det. Det bästa är att om man sätter allt hemma på gården och lämnar det i växthuset hinner det växa till sig tills det att man kommer hem nästa gång (förutsatt att pappa min vattnar allt regelbundet), tips-tips om man vill leva budgetvänligt till hösten.
Bortsätt från all plantering har jag också hunnit tillbringa lite tid Österlen i sommarstugan med god mat. Vi har vandrat på Söderåsen, haft en vårstädningsdag i trädgården och plockat nässlor. Det är förvånansvärt kallt trotts att det är vår, men snödroppar, och några vårlökar har lyckats vakna till liv lite här var.
Skolan börjar först den 9:e men för att hinna vårstädning hemma och kika över föreläsningar är det dags att fara hem och vila upp till 100%.  Jag har dessutom mycket studentmässigt att se fram emot kommande tid, SMK-fest (den nya insparkskommiteen för nya studenter håller fest för tidigare insparkare), dammiddagen som hålls på skolan med efterföljande festligheter på nation och valborgsfirande i slutet av månaden. Det är med andra ord i April allting vaknar till liv igen efter den kalla vintern!

Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.