Blod är en flytande vävnad

Direkt efter Matemaik och Statistik-tentan i onsdags, gjorde jag en 180° och begravde mig själv med mer plugg. Det är trotts allt en intensiv arbetsperiod för min del, detta då jag skjutit fram en tenta. Att skjuta på tentor är dock det värsta tänkbara en student kan göra, så notes taken att jag aldrig mer skall strunta i att göra en tenta och tänka att det kommer fler tillfällen.  Tentan var direkt efter det att familjen kommit hem från Peru-resan, och vid den tiden kändes det inte som hela världen att inte ta tentatillfället. Tentan som jag missade var i Djurfysiologi på 7,5 hp, däremot känns den mer som en 15 då den är så spretig. Den handlar om allt från vilka olika typer av vävnader vi har i kroppen; epitel, stödjevävnad, muskulatur och nervvävnader. Därefter handlar det om olika processer i kroppen liksom digestion, exkretion, reproduktion,  cirkulation och rörelseapparaten. Kursen täcker med andra ord ett väldigt brett spektra som i stunden känns överväldigande.
Om man däremot skall vara lite optimistisk i alla dessa måsten så ges det sjukt mysiga tillfällen att hitta nya mys-plugg-ställen.  Häromdagen, i lördags rättare sagt, hittade jag till Triller Cafe som ligger i samma lokaler som stadsbiblioteket. Dit kommer jag mer än gärna igen, det blev en (riktig) bamsing med te, följt av 4 timmar med sammanfattningar av föreläsningar. Söndagen, som är idag, tog jag mig istället till ett annat ställe, Hotel Centralstationen, inte lika mysigt men de har en brunchbuffe som passar perfekt under långa arbetsdagar, där gratis Wi-Fi och ständigt flöde av Cashewnötter och te finns tillgängligt i pluggpauserna. Varför sitter du inte hemma då kan man undra? Det beror på att familjen som äger lägenheten är uppe under sportlovsveckan, vilket gör att jag tar mig friheten eller lyxen att äta och plugga ute. Jag kunde trotts allt suttit på Karolina Rediviva (Universitets biblioteket i Uppsala ), men trivs bättre i en levande miljö där man kan dricka kaffe och te i mängder.   Nog om det, tillbaka till plugget nu för att fokusera några timmar till!
Central Station Hotel i Uppsala för 89:- brunch och timmar med plugg
Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.