Vila upp sig

Att plugga när pudersnön ligger utanför fönstret och solen tittar fram är lite sådär extra svårt, MEN, jag har funnit en tillfällig lösning! Det är att gå ut och gå under lunchen med en vän, och sedan isolera mig själv med hörlurar i biblioteket tills det att huvudet inte orkar tänka längre. För mig är kursen vi läser, ”Matematik och statistik för biologer” väldigt krävande, dels för att motivationen inte ligger på topp, men även för att jag alltid haft svårt för dessa ämnen. Jag finner även mig själv bjuda in kompisar till plugg-sessioner för att inte tappa motivationen, där det blir te i stora koppar, glass i lass och musik!
Men för att berättiga mitt glass-ätande har jag gått och skaffat kort på Friskis och Svettis, då detta finns på Ultuna. Här erbjuds både pass, bastu och gym som ett avbrott i studierna.  Utöver lite träning och plugg har även helgen gått åt till att festa på kåren tillsammans med alla nydöpta Ultunesare som fått sitt kårnamn, kommande vecka är det sedan dags för kårkickoff  där alla  medlemmar  i utskott välkomnas av kåren med en fulsittning.  Däremot hinner jag troligtvis inte gå på den då jag har andra planer,  men vi får se, jag kanske skall gå på släppet, allt beror på hur långt jag hinner i plugget under veckan.
Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.