21 Januari- Lazy Sunday

Vaknade imorse och insåg att det var ett tag sedan jag hade en riktigt långdragen och mysig frukost för mig själv. På agendan idag står ”ha en mysig frukost” följt av ”måste plugga statistik” inför kommande skolvecka.
Roliga saker som har hänt denna veckan är att jag gått och blivit med mixer/blender att göra alla mina smoothies i, min stavmixer kände att det var dags att ge upp nu i januarimörkret. Vilket leder till den andra nyheten, anledningen till att jag var i desperat behov att ersätta den gamla mixern med en ny… Jag har börjat enbart äta veganskt. Med detta sagt vågar jag inte säga att jag är vegan då jag fortfarande har skor av läder, Mocca-jackan hänger fortfarande i garderoben och flertalet av mina lusekofter är fortfarande av ull. Men det hela har gjort mig mer medveten om att sakerna i min vardag har anknytning till animalier. Änsålänge är jag förvånad över hur duktig jag är på att få bönor att smaka spännande, trotts att det rör sig om samma sorters bönor och linser. Men det har troligtvis att göra med att jag tycker att det är fruktansvärt roligt att experimentera i köket!
En annan nyhet är att jag blivit antagen av SLU till Kanada på utbytesstudier efter sommaren. University of Guelph rör det sig om, det skall bli fruktansvärt spännande men jag är också orolig över den höga studietakten då man läser flera kurser parallellt.
Saker att se fram emot:
+  Kanada Utbytesstudier
+ Nya löften- veganism
+ Födelsedagen närmar sig
–  Omtentamen i djurfysiologi
–  Jägarexamen teori
Snön ligger över hela Ultuna
Det bästa med att bo i stan, man får en chans att vakna upp under cykelturen
Leker med den nya mixern, smoothie på hemmaodlade jordgubbar och annat gott.

Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.