18 Januari

Denna veckan har varit tung för min del, inte för att skolarbetet varit alltför krävande utan främst för sjukdomen som härjar i min kropp. Vi har nu påbörjat kursen Matematik och Statistik för biologer, vilket är väldigt kul då vi inte räknat på ett tag. Kursen  har hittills gett mig nyttig information för att förstå statistik. Vi har haft en datorlaboration  i statistik och använt oss utan ett program som heter R för att tolka uppgifter och koda detta på R-språk. Väldigt svårt att förstå vad som skulle göras först men efterhand lärde sig gruppen programmet och idag lyckades jag skicka in rapporten till handledaren.
Matematiken som vi har nu liknar väldigt mycket den man hade under gymnasiet, bortsett från att det är högre nivå. Vad jag syftar på är att vi har räknestugor, föreläsningar och lektioner och angivna uppgifter i böckerna att göra för att ligga i fas inför tentan.
Utöver plugget har jag umgåtts och pluggat med kompisar för att hinna prata om allt som har hänt under julen. Mycket mer har inte hänt i veckan som gått, skolan har tickat på och tiden likaså. Helgen som kommer skall jag försöka få in lite statistik-uppgifter och låta kroppen friskna till inför kommande vecka.
Afternoon tea Foto: Sofie Pålsson
Mysig fika hos Mark/Växt Foto: Sofie Pålsson
Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.