Veckans planering

Nu har en hel vecka till gått, veckorna bara flyger förbi och innan jag vet ordet av det är det dags att fira julafton. Veckan som gick har varit extremt händelserik för min del, under måndag och tisdagen var det föreläsningar i djurfysiologin. De första föreläsningarna handlade då om hela djurets funktion, följt av hur vävnader är uppbyggda. Därefter hade vi även en föreläsning om centrala nervsystemet- hur detta är uppbyggt, hur det fungerar, detta främst översiktligt då hela kursen är 7,5 hp vilket gör att man inte riktigt fördjupar sig utan läser om området mer översiktligt. Därefter hoppade jag på tåget som tog mig till Skåne, det var nämligen dags för SACO-mässan i Malmö denna vecka.
Studentrekryteringsuppdraget är verkligen en möjlighet för mig som student att pausa studierna lite och komma iväg, detta oavsett om det rör sig om en mässa eller en nyfiken skugga.
För du som läser vet väl att du kan skicka in en intresseanmälan på SLU:s hemsida? För att därefter bli uppringd utav en av oss studentrekryterare där vi bestämmer ett datum som passar för ett besök på campus. Denna intresseanmälan ges även av andra program, så kika in på Skugga en student för att välja ut vilket program du vill skugga för en dag!
Väl i Malmö träffade vi många trevliga gymnasieelever med frågor rörande samtliga program som SLU erbjuder. Därefter bestämde jag mig för att förlänga min vistelse i hemstaden i Skåne. Detta följt med intensivt pluggande av jägarexamens teorin som avläggs nu under tisdagen, den 12 december (håll tummarna).
Kommande vecka är även den fullspäckad med föreläsningar, ett typiskt veckoschema kan se ut på följande sätt:
Måndag
9.15-11.00 Föreläsning om Cirkulationen
11.15-12.00 Övning med hjärtmodell
13.15-15.00 Demonstration med anatomin av brösthålans organ
Följt av egen inläsning
9.15-10.00 Övning i histologi del 1 (vävnadstyper)
10.15-12.00 Föreläsning om respiration
13.15-15.00 Föreläsning kombinerat med demonstration om Anatomi och digestionsorgan
9.15-11.00 Föreläsning om histologi, digestionsorgan och reproduktionsorgan
11.15-12.00 Föreläsning om digestion del 1.
9.15-11.00 Föreläsning om digestion del 2
11.15-12.00 Histologin i njuren
13.15-15.00 Njurfysiologi
10.15-12.00 Föreläsning om växtätardigestion
Följt av egen inläsning
Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.