Vecka 39.

Ny vecka, innebär nya tag i skolan och i vardagen
Måndagen innebär för mig hemmaplugg med hög musik, mängder av te och ett och annat projekt arbete. Detta projektet handlar om virus som genetiska verktyg i växtpatologin, där jag tillsammans med 3 andra kursare skriver ihop ett större dokument som sedan lämnas in den 10 oktober. Efter avslutat projekt är det dags för mig att sammanfatta veckans föreläsningar för att vara bättre förberedd inför tentan som smyger sig på i slutet av oktober. Det är farligt att ha en månad kvar till tenta, man känner att man har mycket tid och prioriterar inte alltid plugget, men det hör väl till lite?

Helgen som gick vart dessutom super rolig och mysig. Korridorsfesten på studentvägen vart hur mysig som helst, man vet aldrig riktigt vad man ger sig in på innan man träffat korridorskompisarna! Gårdagen var bara en enda stort mys för mig, efter att ha sovit ut efter korridorsfesten anslöt jag mig till mina underbara mark&växt-kompisar som hade förberett världens godaste och finaste tacofest! Människorna på SLU är verkligen guld värda, inte allra minst mina mark & växtare som är som en andra familj.

Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.