Septembermånad

Hösten kom till Uppsala snabbare än väntat. Morgnarna är kalla och daggiga och nya studenter springer över hela campus! Höstterminen har med andra ord dragit igång ordentligt och på lördag är det småttingarnas sista sittning.
Mina planer för idag är att bädda ner mig i filtar och läsa in mig lite mer på immunologin, som vi för övrigt har tenta i kommande vecka. Plugget drar igång ordentligt så det gäller att vara beredd från första början, andra delen av kursen som vi arbetar med parallellt handlar om genetik. Det hela är väldigt intressant, men samtidigt väldigt komplext.
Vi hade en himla mysig start på dagen idag. Första föreläsningen imorse handlade om Recent Immunological techniques (Affibodies). Föreläsningarna  är ibland på svenska, men för det mesta på engelska, även större delen av kurslitteraturen är på engelska.
Men nog om det, nu skall jag ta tjuren vid hornen och försöka sammanfatta lite föreläsningar och försöka strukturera upp plugget lite!

Vi ses i dimman!
Publicerat den
Kategoriserat som Min vardag

av sicn0001

Hej och välkommen till SLU:s student blogg. Jag som ansvarar för denna sida, heter Signe Christerson och jag läser andra året Agronom med inriktning Livsmedel. Här kan du följa min vardag, ställa frågor och läsa mer om hur det är att plugga på SLU.