Första intervjun

Om jag inte har nämnt det tidigare så kommer alltså mitt kandidatarbete att handla om mångbruk. Av en händelse råkade jag få till en intervju redan igår, vilket är bra eftersom de resterande troligtvis kommer ske hemma i Småland.

Fick lov att åka till Stockholm för att gå på föreningen Skogens årsmöte och mingel. Där träffade jag också min informant som bedriver mångbruk i form av exklusiv träförädling (bygger otroligt fina trähus, kojor, möbler etc). Var svårare än jag trodde att vara följsam i intervjun, blir lite oklart när jag vill ha svar på vissa frågor samtidigt som jag hör honom prata om andra ämnen som kanske också kan vara relevanta för mig. När jag lyssnade igenom inspelningen idag lade jag märke till plågsamt mycket ”ehm”, ”liksom” och ”alltså”, från min sida. Alltså skärpning.

Nu måste jag hitta fler informanter, vilket har visat sig vara svårt. Men det visste jag att det skulle bli från början. Fortsätter ro jag, så får vi väl se.