Marknadsföring och BLP

Nu kan jag äntligen registrera mig på nästa kurs och officiellt anses vara student igen. Nu, i terminens andra period kommer jag att läsa 15 hp marknadsföring. Dels för att jag är genuint nyfiken på ämnet, dels för att jag gärna vill samla på mig lite mer poäng i företagsekonomi eftersom det ofta efterfrågas på arbetsmarknaden. På äkta samhälls/human-manér innebär detta att jag enbart kommer vara upptagen med föreläsningar under tisdag till torsdag. Mina universitetsbekymmer handlar sällan om att jag har för mycket att göra eller plugga, tvärtom, vilket ofta är mindre tacksamt än det låter.

Därför är jag tacksam över att jag ska delta i BLP Bioeconomy (i sin helhet: Baltic Leadership Programme for the Policy Area Bioeconomy of the EU Strategy for the Baltic Sea Region) under ett par månader framöver. Känns ännu ovisst hur programmet kommer se ut och vad jag kommer att få ut av det, men det är lite granna det som är poängen; jag behöver tvinga ut mig själv och känna osäkerhet. När studierna börjar kännas en aning slentrianmässiga är det nog hälsosamt att varva all teori med lite mer praktik.