Sällsamt vackert på SLU

SLU är verkligen sällsamt vackert när det är strålande sol och snön ligger frasig på campus. Tycker överlag att vårt campus är väldigt mysigt, samtidigt som det nya Ulls hus skänker all den modernitet som kan tänkas behövas. Ni som funderar på att börja plugga på SLU, glöm inte att det finns möjlighet att skugga studenter och bekanta sig bättre med campus! Det blir ju alltid lättare att se om det verkligen känns rätt då.

Det är ju redan en välnött fras, men ja, DET KÄNNS SOM ATT DET ÄR MYCKET ATT GÖRA NU. Det är det alltid. I mitt fall så handlar det just nu om att komma i kontakt med personer som har anknytning till fiskefrågor i Hållnäs. Det känns genuint kul att få ett praktiskt fall att arbeta med. Skriva gruppkontrakt, förbereda oss för intervjuer, börja ringa till fiskare, ordna boende och se över resvägar. Detta är verkligen på riktigt. Och när det är på riktigt så taggar man förstås igång på ett annat sätt. Att äntligen få ägna sig åt något praktiskt bland all teori, det är grymt välbehövligt.

Så det blir en del resande nu i vår. För egen del så blir det alltså Hållnäs om ett par veckor. Därefter en studieresa till Luleå och Vuollerim för att kika på vattenkraft. Och så är det landsbygdsriksdag i Örnsköldsvik den 17 maj (syttende mai!) då vi ska presentera våra rapporter från Hållnäs.

Yes, då kör vi. Känns som att vi landisar alltid är på väg någonstans.

En bild från första året, då vi var påväg mot Hedemora <3.