Ansökan till utbytesstudier inskickad!

Julrushen fortsätter! Glada nyheter: godkänd på kalkyleringstentan och ansökan till utbytesstudierna är äntligen inskickad! Känns välbehövligt att ticka av lite. Mitt förstahandsval för utbytesterminen blev Wageningen, med Ås som god tvåa. Sen får vi se hur jag gör med kurserna. Vid första anblicken tyckte jag nämligen att masterskurserna så intressantare ut än de på grundnivå, men samtidigt finns det en risk för att det känns tomt på SLU i höst då en god del av klassen är i utlandet. Har hört med mina kursare och det ser ut som att bland annat Nya Zealand, Kanada och Spanien väntar nästa höst.

Nästa vecka är det dags för jägarexamen. På tisdag. Känns också nervigt eftersom det ger flashbacks till teorin för körkortet. Men lyckas man inte då så går det säkert nästa gång. Eller nästa. Någon gång i alla fall.