Nejmen hej! Nu är jag återinstallerad i Uppsala efter en go sommar med jobb på gård och resor till Island och Montenegro. Det är märkligt, hur allting börjar om igen. Nya studenter, fler och fler som man inte känner igen, och trots detta har man då alltså ETT PAR år kvar. Tack gode tid för det i och för sig, studentlivet är himla bekvämt.

Har som terminslöfte att både lägga mindre pengar på mat, och mer pengar på mat. Mindre i den bemärkelse att jag borde bli mindre lat och koka mina egna bönor istället för att köpa tetra (men det är ju så smidigt!!). Köpa mer efter säsong och erbjudanden etc.
MEN! Så vill jag också som sagt lägga mer pengar på mat. Dvs fortsätta köpa svensk, ekologiskt, lokalproducerat osv. Testa att köpa nya ingredienser man man experimentera med i köket. Baka mer bröd. Gå till den asiatiska livsmedelshandeln och botanisera bland nya ingredienser och testa testa testa. Det blir kul det här.

Gällande kursen vi läser, projekt och kommunikation i den agrara sektorn, är jag försiktigt positiv. Men mycket delmoment blir det. Essätentamen, litteraturseminarier, projektarbete, övningar och studiebesök. Men nu är vi ju trots allt på avancerad nivå, so bring it.