På besök hos KRAV

Igår bjöds vi in till KRAV via Sustainergies (en organisation vars syfte är att knyta kontakter mellan studenter och arbetsgivare, med fokus på hållbarhet), för att se hur det kan vara att göra praktik där. Fick mingla runt, diskutera i bikupor och lyssna till två studenter som tidigare hade praktiserat där. Verkar som att de kan tänkas ha en bredd av uppdrag, får se om det kan bli aktuellt att söka en praktikplats där till våren, då vi har möjlighet att göra den yrkeskvalificerade praktiken (år fyra).

Åh juste, KRAV är alltså en ekonomisk förening vars märke ni kanske känner igen på mjölkförpackningar, grönsaker, kaffemuggar etc, som betecknar att det är ekologiskt (+ lite till). För att få ett bättre grepp, kan ni läsa mer på deras hemsida här.