Green Innovation Park

Dels för att jag var nyfiken och dels för att det ska användas som en del i arbetet med det baltiska ledarskapsprogrammet, så lyckades jag idag ta klivet in i Green Innovation Park. Det ligger alltså precis bredvid SLU, i Ultuna och är en mötesplats för företag, forskare, studenter och andra som är intresserade av hållbara, innovativa lösningar.

Tröskeln är dock hög, bildligt talat; ”hur kan jag som student vara till nytta för dem?”. Men idag gick jag ändå på företagsfrukosten, där människor från olika håll kan träffas och prata med varandra varje fredagsmorgon. Och äta våfflor. Win-win. Kändes faktiskt inte så udda att vara där trots allt.

De passade också på att visa mig sina olika kreativa mötesrum. De har alltså bland annat djungelrum, lekrum och ”vardagsrum”, samt en Beatlestoalett. Som student kan man få tillgång till deras utrymmen + arbetsplats för en bråkdel av vad det egentligen kostar. Alternativt kan man också bara hänga i deras lounge för att plugga, då helt gratis förstås.