Våren kommer och antagningen stänger

Plötsligt hände det. 18 grader och strålande sol. Människor i Uppsala samlades vid Fyris för att dressa av vinterplaggen och äta kulglass i strut. Själv satt jag på en innergård och åt crepes samtidigt som solen svedde min panna. Minst sagt efterlängtat. Idag var det förstås 8 grader och regn, men vem bryr sig. (Och så otroligt stereotypt av mig att skriva om vädret. Tror jag är lite skadad från allt dagboksskrivande). Utöver att ha drabbats av olika väder har jag även haft nöjet av att vara i Österbybruk för att rida och plocka åt mig lite ägg. Studentens bästa vän pga näringsrikt, billigt och går att använda till precis vad som helst.

Imorgon stänger antagningen, så om ni vill läsa samma program som mig, så är det hög tid att lägga på ett kol nu! Nu till hösten, då jag och mina kursare har en friare termin, är det också dags för oss att bestämma oss för vad vi vill läsa. Medan somliga läser miljökommunikation, nationalekonomi och entreprenörskap här hemma i Sverige läser andra franska och biologi i Kanada respektive Spanien.

I egenskap av att vara en högst ambivalent människa så är jag fortfarande lite kluven. Men det lutar åt att jag läser om hållbara livsmedelssystem och en annan kurs i marknadsföring.  Livsmedel och företagsekonomi! Det låter väl kanske rimligt?