Från ekonomi till naturresurser

Tentan i ekonomistyrning är gjord! SÅ SKÖNT. Nästa vecka drar nästa kurs igång, nämligen naturresursförvaltning. För min del så lämnar jag dock inte ekonomin helt och hållet eftersom jag också har valt att läsa en distanskurs i CSR vid sidan om programstudierna. Som bilden här nedanför så fint sammanfattar det, så handlar det i grunden om att företagen måste ta sitt samhällsansvar och ägna sig åt mer hållbar utveckling.

Även om ekonomin stundvis kan kännas torr och tungrodd, känns det emellertid också viktigt att få sin beskärda del av den. Oavsett vart vi hamnar efter studierna så kommer det troligtvis anses vara en merit att ha läst en del kurser i ekonomi. Om jag tycker att kursen i CSR är något för mig, så vore det kanske också intressant att läsa mer cirkulär ekonomi framöver. Vi får la se!