Smörgåsbord av utbytesplatser

Efter en minde lyckad tenta så är det ändå skönt att kunna ägna tid åt planeringen för utbytesstudier. Vart ska man åka? Hur länge ska man vara borta? Vad vill man läsa? Känns smått stressigt att ta ställning till alla frågar nu, när ansökningen ska vara inne den 1 december. Vore Alberta i Kanada ett alternativ? Eller ska man köra på Norges motsvarighet till SLU? Eller topprankade Wageningen i Nederländerna? Så svårt detta. Men det är ju också mer av ett champagne problem. Vilken ynnest att kunna välja och vraka i drygt 80 avtal för att se vart man skulle kunna tänkas åka.

Eftersom agronomstudenter i landsbygdsutveckling har mycket fria tyglar, har vi dessutom närapå obegränsat med möjligheter för vart vi vill åka och vad vi vill läsa. Så ja, ta chansen och åk.

Är ni nyfikna på SLUs alla utbytesplatser, så hittar ni dem här!