Kursen vi har nu.

Våran kurs som vi läser nu innehåller flera olika moment, så skulle jag bäst beskriva det.
Vi har matematik & statistik, ett projektarbete där alla husdjurare fått ett djurslag att utforska och skriva en rapport om, samt tema dagar som vi har ihop med alla agronomer. Jag tycker det är riktigt kul att få sitta och diskutera och göra grupparbeten med agronomstudenter från olika inriktningar. Alla har olika perspektiv och synsätt på saker och ting, man lär sig otroligt mycket. Jag som inte kommer från gård och lantbruk får en bred bas att stå på tack vare dessa tillfällen. Hållbarhet och miljötänk inom olika aspekter är viktigt och man får verkligen igång hjärnverksamheten gällande dessa saker.

Inne på den fjärde veckan och allt har kommit igång bra, jag tycker det är skönt att komma igång ordentligt och mår bäst av rutiner!