Studiebesök på Jälla Naturbruksgymnasium

Idag ska vi som läser Projektledning och kommunikation för agronomer åka på ett studiebesök till Jälla, för att få en inblick i hur en sådan dag kan se ut och vilka arbetsuppgifter vi studenter får tänkte jag dela med mig av våra instruktioner för dagen 🙂

Studiebesökets innehåll:

Under studiebesöket på Jällagymnasiet kommer ni få en visning av Jälla, både skolan och gården, och ni kommer även få lyssna på agronomer som arbetar inom olika områden i den gröna näringen.

Förmiddag
Visning av skolan, gården och presentationer från lärare på Jällagymnasiet

Eftermiddag
Presentationer Anders Lindgren från växtskyddscentralen/Jordbruksverket tillsammans med Jakob Källström som är egen företagare inom miljöcertifiering (tidigare rådgivare och driftsledare) samt av Malin Ohlsson som är landsbygdsstrateg på Uppsala kommun.”

Arbetsuppgift:

PM att lämna in inom en vecka efter utfört studiebesök:
Efter varje besök som du deltagit på ska du lämna in en sammanfattning av dina upplevelser, inte mindre än en A4 per studiebesöksdag (3-4 arbetsplatser/roller). Frågor som du kan reflektera över är t.ex. 1) Hur kan en agronoms arbetsuppgifter se ut? 2) Hur skiljer det sig mellan olika roller och olika arbetsgivare? 3) Vilka kompetenser behövs för att vara agronom i arbetslivet?