Måndag och inte bara jag som är sjuk

Idag är jag dunderförkyld och har massor av saker att göra fast jag egentligen bara vill ligga i sängen och se på film och dricka te..

Jag har bland annat valt ämne till projektarbetet i får, get, ren kursen – Genotypning av get.

Men det är dessvärre inte bara jag som är dålig. Jag bor tillsammans med min bästa vän Emma, och hennes häst Gino har varit svullen i sitt ena öga några dagar nu. Svullnaden vill inte gå ner så vi beslutade idag i samråd med veterinär att åka in med honom för en ordentlig undersökning. Stackars plutten fick hur mycket lugnande som helst för att de skulle kunna undersöka ögat, nu ska han stå på medicin i en vecka innan det är dags för återbesök.

Så även fast jag inte var i skolan idag, så var jag ändå i skolan 😉