Våran första tenta.

Igår skrev vi våran första tenta i Matematik och statistik. Det är alltid nervigt inför en tenta, men jag känner mig hyfsat van efter basterminen och fyra stycken högskoleprov. Nu får man hålla tummarna att man blev godkänd. Det är alltid lätt att snurra till det på olika matte tal tycker jag, ibland har jag svårt att förstå vilken metod som man ska använda och vilken information är relevant. Oavsett hur denna tenta går så har jag lärt mig otroligt mycket på så kort tid. Jag har alltid haft svårt för matematik men äntligen känner jag att jag faktist förstår och har utvecklats. Jag har slutat kriga och bli frustrerad på matten, tror det är det som behövs om man ska förstå den, ett gott humör och tålamod!

Nåväl, nu hoppar vi in i anatomins värld istället. Det ska bli intressant! Trevlig helg!