Dem två första veckorna.

Dessa veckor har varit riktigt intensiva, men roliga! Vilket underbart välkomnande man som ny student har fått. Som nolla eller ny student på Ultuna kallas man småtting och veckorna kallas småtting veckor. Dem innehåller både ett och annat, uppdrag, lekar, tävlingar och fester. Ett bra sätt att lära känna campus, klassen och hitta vänner. Nu är mina småtting veckor över och jag har blivit en äkta Ultunesare. SLU och campus var inte främmande för mig dock, jag gick basterminen för att få behörighet för denna utbildning. Så jag har faktiskt gått på skolan i en termin redan, men det är ju lite annat nu. Så för er som blir intresserad av en utbildning på SLU men inte har all behörighet så finns det en superbra bastermin som ni kan gå för att kunna söka in! Tips tips tips!