Julmys

Godmorgon!

Igår hade en vi en föreläsning om bokslut och bokslutstablåer, det var lite av en genomgång från tidigare föreläsningar men ibland är det bra med repetition! På eftermiddagen spelade jag fotboll med ULS IF och därefter drog jag direkt till en klasskompis för häng. Vi var 10-15 st från klassen som myste med glögg, pepparkakor och hemmagjort julgodis. Därefter drog några ut till snerikes, en av nationerna i Uppsala som har klubb på tisdagar, men jag valde att cykla hem och ha en tidig kväll.

Idag har jag planer på att plugga till jägarprovet. Att lära sig alla hundraser, änder och gäss tar sin lilla tid, men det är det värt! Ikväll blir det återigen fotboll men denna gång med ett tjejgäng som spelar en gång i veckan ute på Ultuna. Att ha tillgång till en (nyrenoverad) inomhushall på skolan där alla möjliga sporter spelas är sjukt kul! En av många fördelar med att plugga på SLU och Ultuna 😉