Novemberkårmöte 2017

Hej!

I torsdags var det dags för årets största kårmöte. Om jag inte minns helt fel är det kårmöte en gång i månaden men i november väljs de flesta befattningar för det kommande året. Även om det är ett riktigt långt möte, denna gång tog det 4 h, är det roligt att vara med för att se hur allt går till, men även vilka som får de olika befattningarna. Här går det att läsa om de flesta utskott som finns på kåren: http://ultunastudentkar.se/index.php/karens-utskott/.

Personligen var det inte tänkt att jag skulle engagera mig i någon befattning som väljs under novembermötet då jag för några veckor sedan blev vald till ordförande i Ultunas Idrottsförening, men efter övertalning från en kompis slutade det med att vi båda blev ledamot/ordförande i valberedningen. Bland annat hjälper vi till med rösträkning vid val och ser till att det finns rätt information ute till mötena. Jag har inte gjort liknande tidigare men är 100 % säker på att det kommer gå bra!

Att engagera sig i kåren, oavsett om det är i TraktU (utskottet som främst har hand om kårens traktor Viktor) eller i Fadderiet (som ser till att nya studenter får en bra start), är extremt roligt. Man lär känna så många människor från olika inriktningar och program, samtidigt som man får hjälpa till att skapa ett fantastiskt studentliv ute på Ultuna!