Ultuna Näringslivsdag 2017

Häromveckan var det dags för Ultuna näringslivsdag – ett årligt event där företag inom den gröna sektorn kommer till Ultuna för att berätta om sina idéer och organisationer. I år var bl.a. Swedbank, Jordbruksverket, Ekologiska Lantbrukarna och Lantmännen med. Det är alltså företag och organisationer som passar alla som läser på Ultuna! Förutom att utbyta idéer och kontakter – samt få möjlighet att utveckla ett samarbete i framtiden – fanns det något som många studenter älskar – gratis godis och prylar!

Det finns ett utskott på kåren som gör denna dag möjlig, med poster som verkligen innebär hårt arbete. Dagen planeras under lång tid och jag kan verkligen tänka mig hur glad man är när det väl är genomfört – och det på ett lyckat vis.Under dagen ställer även många studenter upp som företagsvärdar för att hjälpa utställarna att komma till rätta på Ultuna och visa dem var allt finns. Utan alla dessa studenter skulle något som, bland annat, Ultuna Näringslivsdag inte genomföras så stort tack till alla studenter som hjälpte till!