v. 45

Hej!

Sedan senaste inlägget har jag tagit det ganska lugnt. Onsdag och torsdag bestod av föreläsningar samt en halloweenfest kåren anordnade! Jag och min kompis gick som Mario och Luigi vilket var utstickande i jämförelse med de andras mer läskiga kostymer. I fredags åkte jag hemhem! Tips är att man som student får rabatt hos SJ och kan köpa sistaminutenbiljett till mer förmånligare priser som passar en students plånbok bättre. Jag brukar utnyttja det ganska ofta då det i längden blir ganska dyrt att åka tvärs över landet några gånger per termin.

Hemma i Hjärtum (min header är en bild hemifrån, vår gård ligger längst till vänster!) har jag tagit det lugnt och umgåtts med familjen. Jag har även försökt att plugga lite men det finns alltid något som lockar liiite mer. Nåväl, än så länge känner jag ingen stress över den nya kursen så det är nog lugnt. Imorgon åker jag tillbaka till Uppsala där föreläsningar, jägarexamen samt diverse kåraktiviteter väntar. Något jag märkt sedan flytten till Uppsala och Ultuna är att det alltid finns något att göra vilket är skönt för någon som gillar att inte ta det allt för lugnt!