Jägarexamen

Tisdagskväll och tentaperioden är äntligen över för denna gång. Det är intressant hur mycket tid man egentligen kan lägga på en – eller två som det var för mig denna gång – tenta och hux flux är tentan genomförd. Igår skrev jag skogstenta och jag hoppas verkligen att jag klarar mig. Om inte så finns det alltid omtenta!

Under hösten går jag även varje tisdagskväll kurs för att så småningom kunna ta en jägarexamen. Det är Ultunas jaktklubb (https://www.facebook.com/UltunaJaktklubb/) som varje höst håller föreläsningar för ett femtio-/sextiotals studenter som vill ta jägarexamen och lära sig jaga. Vi får lära oss mycket teori inom ämnet vilt men även vara med under jaktdagar som klubben arrangerar. Jag har ännu inte varit med under någon jakt men hoppas att det kommer ske under en snar framtid. Kursen är extremt uppskattad av skolans studenter och kursplatserna går snabbt åt, så det gäller att vara snabb!

Annars så har vi även haft intro för den nya kursen vi ska läsa: ekonomistyrning. So far so good, jag kommer berätta mer om kursen i kommande inlägg.