Söndag

Ännu en vecka har gått och även denna har innehållit typiska studentgrejer. Jag sitter för det mesta med plugg då ekonometritentan stundar samtidigt som kurserna kräver sin andel av plugg. I fredags var jag dock på middag! Min kompis hade gjort egen pizza så det åt vi innan vi drog till kåren som hade återbjudningssläpp. Kul kväll och skönt att vakna upp utvilad! Gårdagen spenderade jag mestadels hemma för städ och plugg.

Idag är tanken, likt andra söndagar, att jag ska plugga och ge mig ut på en löprunda. Träning för mig är återhämtning rent psykiskt och springer jag då 12-13 km under en tur hinner man tänka väldigt mycket och få ordning på tankar. Jag har nämnt det tidigare, att studentlivet kan vara krävande och det kan vara jobbigt att ha ett liv som inte är likt så som man hade det innan, eller för den delen hur livet kommer vara efter studentlivet. Uppsala universitet, tillsammans med SLU, driver bl.a. Studenthälsan dit man som student är välkommen för att prata om problem som är relaterade till studentlivet. Det kan vara allt från stress över plugg till hur man ska överkomma vissa rädslor. Himla bra att detta finns!

Nåväl, tillbaka till sannolikhetslära och logaritmer!