Tackfest

Igår bjöd Landskampskommitten alla deltagare och funktionär på fest! Vi var i en lokal på skolan och åt gott, delade ut priser och dansade. För många blev det därefter Snerikes men när jag och några kompisar kom dit var kön extremt lång, så vi styrde mot max och nattkäk! Jag har sagt det tidigare, men att vara med och engagera sig på något sätt i kåren är så kul. Man lär känna så många människor och hittar en trygg plats på skolan.

Idag har jag och en kursare först gjort några uppgifter i våra kurser, därefter hade vi föreläsning om trade and resources. Kursen vi båda läser är agricultural policy and international trade och handlar helt enkelt om hur världsmarknaden påverkar och påverkas av det jordbruk som bedrivs runt om i världen. Denna kurs, till skillnad från mikroekonomi, fokuserar mycket på stora perspektiv och hur allting påverkas av flera faktorer. Extremt intressant!