Lugna dagar

Vardagen har infunnit sig efter landskampen och består främst av plugg och träning. Ekonometri/programmering har hittills bestått av mycket teori och begrepp vilket har visat sig vara ganska svårt. Jag är inte den enda i klassen som tycker det är svårt att kunna koppla de olika begreppen till verkligheten och hur vi ska kunna applicera dem i olika fall men förhoppningsvis kommer våra tankar snart ändras. Enligt föreläsaren ska vi på måndag just börja applicera all teori på verkliga fall och få en större förståelse för hur vi kan använda olika modeller på problem som finns inom vårt yrkesliv – lantbruk!

Eftersom skolan är ganska lugn just nu – vad jag intalar mig själv i alla fall – har jag tagit tillfället i akt och for hem till västkusten. Jag och en kompis från VG åkte bil ner igår och mina planer för helgen är i stort sett tomma. Flera av bröderna kommer hem så antagligen blir det att vi hittar på något. Nu ska jag kolla igenom powerpointsen på de föreläsningar jag missar medan bullbaket pågår samtidigt!