Tentaveckan är över!

Några dagar senare har jag skrivit tenta i både metodkursen och marknadsföringen, vilket känns riktigt skönt! Tentorna var inte så stora, men jag har tidigare inte tentapluggat till två helt olika ämnen, så det var lite svårt att veta hur man skulle lägga upp tiden. Nåväl, nu är det skrivna och det är bara att vänta på resultaten som kommer om några veckor.

Efter marknadsföringstentan i torsdag har jag främst tagit det lugnt. Igår var jag en sväng ute på skolan för ett möte om framtida baler – Ultuna är för litet för de studenter som vill ha en examensceremoni vilket gör att vi måste planera om hur balerna ska vara i framtiden. SLU vill även fördubbla antalet studenter de närmsta åren vilket gör frågan än mer viktigare. Just nu lutar det åt ceremoni i UU:s stora aula och därefter bal på slottet. Det är synd att man förlorar Ultuna som ceremoniplats men samtidigt, för att så många som möjligt ska få möjlighet att få en ceremoni är detta det bästa alternativet.

Snart ska jag iväg på en julmarknad med en kompis. Vi ska till Wik, som jag tror är typ ett slott nära Uppsala. Hemma i Bohuslän finns det väldigt få tinnar och torn medan det här i Uppsala känns som att det kryllar av slott! Efter julmarknaden kommer några kompisar hem till mig för att julmysa! Tanken är att baka lite, spela nåt spel och se på Sunes jul – vi får se hur det slutar! Ha en fin helg!