Skogsbruk och virkesproduktion

Hallå!

Första veckan på terminen gick snabbt förbi och min nya klass känns jättebra. Alla är pepp på att lära känna varandra och även på vad vår utbildning har att erbjuda. I vår första kurs ingår det även vissa seminarier/föreläsningar tillsammans med resterande agronomprogram men i och med att jag studerade på Ultuna förra året har jag redan kasserat in de högskolepoängen. Därför läser jag istället kursen Skogsbruk och virkesproduktion 5hp som i grova drag handlar om skogen och hur man bäst sköter den. Innan kursen hade jag inte mycket kunskap om ämnet men redan nu, efter 3 föreläsningar, har jag lärt mig så mycket! Kursledaren är pedagogisk i sin undervisning och förklarar allting ordentligt. Om några veckor ska alla i kursen åka till Östad utanför Alingsås där det finns ett utbildningscentrum för skogsbruk. Kul!

Annars är detta den sista småttingveckan av två. Jag är nyss hemkommen från småttingpraon, där nya studenter fick testa på hur det är att vara med i olika utskott. Själv representerade jag ULS IF, där jag sitter med i styrelsen, och småttingarna fick spela fotboll (vi jobbar hårt med att få fram en ny Zlatan) i den nyrenoverade Syltahallen. Imorgon är det dags för hembjudningarna, vilket jag förra året tyckte var den roligaste aktiviteten, och på lördag avslutas småttingveckorna med en finsittning.